2012. március 16., péntek

Almával töltött csirkemell meggyszósszal


Gyerekkori kedvencem volt a meggyszósz. Mai napig is nagy kedvenc,de ritkán csináltam eddig,de mostantól többször fogok csinálni,mert imádom s azt szeretném ha nagylányom is megkóstolná, de kísértetiesen ellenáll annak,hogy megkóstolja az én imádott meggyszószomat,mert finoman elkészítem. Férjem és kisebbik lányom is imádják.

Az almás csirkemell receptjét Edithtől vettem át.

Hozzávalók 4 személyre: 1 csirkemellfilé, só, bors, 10 dkg sajt, 1 savanykás alma, liszt, 2-3 tojás, zsemlemorzsa, esetleg magvak: lenmag, szezámmag, olaj (ezeket én most kihagytam).

Elkészítése:
A csirkemellet kettévágjuk, majd mindkét felet még kettőbe. A hússzeleteket óvatosan kiveregetjük úgy, hogy szép nagy "lepedők" legyenek belőlük. Megszórjuk sóval és borssal, majd félretesszük. Az almát meghámozzuk, magjait eltávolítjuk, majd kb. 1x1 cm-es kockákra vágjuk. A sajtot szintén hasonló méretűre daraboljuk fel, és egy tálkában összevegyítjük őket. A hússzeletek egyik végére rápakoljuk a töltelék egynegyedét, óvatosan feltekerjük, megtűzzük pogpiszkálóval, majd lisztbe, felvert tojásba és magvakkal kevert zsemlemorzsába forgatjuk. Megtöltjük és bepanírozzuk a többi három szeletet is, majd forró bő olajban, de lassú tűzön szép aranysárgára sütjük őket. Meggyszósszal tálaljuk.

Meggyszószhoz: Befőtt meggyszósz, maréknyi vaj,2 ek liszt, citromhéja,fahéj, egy-két szem szegfűszeg, csipetnyi só ,tejföl vagy tej(elhagyható)

A vajat megolvasztom,majd hozzáadom a lisztet kavargatni és a meggyet a levével együtt,megfűszerezem és sűrűsödésig főzőm.


1 megjegyzés: