2012. március 20., kedd

Burgonyagombóc leves

Nagyon kíváncsi voltam,hogy mit rejt Alíz burgonyagombóc levese? Engem azok a kis fehér gombócok fogtak meg igazából, és mert természetesen volt itthon füstölt kolbászunk s meguntam,hogy csak magában eszünk vagy gulyásban.Természetesen nagyon ízlett nekünk. Még máskor is fogok készíteni.

Hozzávalók: 10-15 dkg füstölt kolbász,1-2 szál sárgarépa,1 szál fehérrépa, 1 kisebb hagyma, 1 kisebb gerezd fokhagyma, 1-2 kávéskanál pirospaprika,1 ek tejföl, 1 ek liszt, ételízesitő,só,olaj.
Gombócokhoz: 40 dkg burgonya,2 dl liszt,só,bors,olaj.

A burgonyákat (jobban szeretem így ejteni krumpli helyett) kockákra vágjuk ,sós vízbe tesszük főni. Utána kevés olajon a lisztet megfuttatom és hozzáadjuk az apróra vágott hagymákat kicsit píritom, és hozzáadjuk a karikákra vágott zöldségeket (én most nagy lyukú reszelőn reszeltem le) és a kolbászt,pirospaprikát . Közben a burgonyát leszűröm és a levét leveshez adom,de csak annyit,hogy ne legyen túl sós a leves (én most megfeledkeztem róla és kiöntöttem a levét,de enélkül is nagyon finom volt,közben a burgonya másik feléből készült a második fogás). A burgonyát összetöröm, meglisztezem,sóval,borssal ízesitem és hozzáöntöm az olajat s ebből kis gombócokat formázok, és belefőzöm a levesbe. Akkor lesznek készen a gombócok,amikor feljönnek a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése