2012. március 2., péntek

Brokkolis csirkemell

Valami egészséges és különleges ebédre vágytam,ami nem unalmas és eddig sosem csináltam,de könnyen elkészíthető. Azt néztem,hogy mi van itthon,mivel minden megtalálható volt,ezért gondoltam,hogy kipróbálom az itt található receptet. Nehogy már abba a hibába essek,hogy egyszer megcsinálom és el van felejtve. Ezért is írom ide, mert az egész családnak ízlett.

Hozzávalók: 1 fej brokkoli ,50 dkg csirkemell,3 szál sárgarépa,só,bors,olaj vagy vaj.
Besamelhez: 5 dkg vaj vagy zsír ,5 dkg liszt,5 dl meleg tej,reszelt sajt,szerecsendió,só,bors.

Elkészítése: A brokkolit rózsáira szedjük (én fagyasztottat tettem), a sárgarépát karikákra vágjuk és sós vízben félpuhára főzzük. Amikor megfőtt, leszűrjük. A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, sózzuk,borsozzuk és a vajban kavargatva megpároljuk.
Közben elkészítjük a besamel mártást is: a zsírt felolvasztom,utána a lisztet halvány sárgáig pirítom,végül fokozatosan hozzáadom a meleg tejet és a reszelt sajtot. Végül befűszerezzük.

Előkészítjük a jénai tálat vagy tepsit: megkenjük vajjal vagy olajjal, megrakjuk brokkolival és sárgarépával,végül a csirkemellet addig rétegezzük amíg el nem fogy az utolsó maradék is. Utána öntjük rá a besamel mártást. Előmelegített sütőben kb.félóráig pirosodásig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése