2012. március 28., szerda

Mazsolás csirkemell

Névnapomra kaptam egy szakácskönyvet édesanyámtól ,melynek címe a,, Péter Jánosné: Szárnyasételek,,. Nálunk gyakran kerül az asztalra csirkehús,most ezúttal mazsolás mártással próbáltam ki. Bár kicsit furcsa így,de mivel itthon volt maradék mazsolánk , s azt felhasználtam. Az ízében nem csalódtunk.

Hozzávalók: 2 egész csirkemell,kb. 60 dkg, 5 dkg mazsola,fél citrom leve, 2 dl tejföl, 3 evőkanál olaj,1 evőkanál finomliszt,ízlés szerint só és őrölt fehér bors,csipetnyi porcukor,a díszitéshez egy citrom és marinált paradicsompaprika.

Elkészítése: A csirkemellet ketté vágjuk, úgyhogy egészben legyen vékony lepedő. A felforrósított olajon a hússzeletek mindkét oldalát átpíritjuk,majd megsózzuk és borsozzuk. Félpohárnyi vízet aláöntünk és fedő alatt puhára pároljuk. Félidőben beleszórjuk a megmosott és leszárított mazsolát.Ha a hús már puha,kiszedjük a serpenyőből és félretesszük. A visszamaradt pecsenyelevet összekeverjük a citromlével. Közben a tejfölt simára keverjük fél dl vízzel és a liszttel,ezután behabarjuk vele a forrásban lévő levet. Kevergetve jól kiforraljuk,csipetnyi cukorral ízesitjük és sűrűre főzzük. A húsdarabokat a mártásba helyezve még egyszer összeforraljuk. Citromkarikákkal,mazsolaszemekkel és marinált paradicsompaprikával díszitve,párolt rizzsel tálaljuk. Én most csak citromot tettem melléje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése