2012. március 30., péntek

Juhtúrós-tojásos lepény

Ez a finom juhtúrós lepény bármikor fogyasztható reggelire,ebédre vagy esti meleg vacsorára is kiváló. Edith adta ezt a receptet. Nagyon ínycsiklandó volt maga a látvány,hogy ma paszulyleves után, ezt csináltam második fogásnak a szokásos palacsinta helyett. Félig meddig laktató étel,de mégis ,,desszertnek,, is beillik.

Hozzávalók: 25 dkg juhtúró vagy más túró,illetve sajt,5 vagy 6 főtt tojás, 2 vagy 3 nyers tojás, 5 dkg olajbogyó a díszitéshez ,1 dl tejföl, 1 dl tejszín vagy tej,1 csokor petrezselyemzöld ( a szárított is jó,nekem most ez jutott),só,bors, olaj vagy vaj,zsemlemorzsa.

Elkészítése: A főtt tojásokat meghámozzuk,a tojásokat kettévágjuk.A juhtúrót villával összetörjük,én reszeltem hozzá tekerőpataki sajtot is,hozzáadjuk a nyers tojásokat,tejfült,tejet és petrezselyemzöldet,borst (sót kihagytam,mert fagyasztott túrót használtam,amit eltettük télire), és jól összekavarjuk. A pitesütő formát megkenjük vajjal (így finomabb szerintem) zsemlemorzsával és a kettévágott tojásokat a sárgájával fejjel lefelé tesszük,majd óvatosan hozzáöntjük a tojásos-túrós masszát. tetejére helyezzük az olajbogyókat.Majd előmelegített sütőben,aranysárgára sütjük 20-25 perc alatt. Salátával,tejföllel vagy akár ketchuppal is tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése