2012. március 22., csütörtök

Céklasaláta majonézzel



Edithnél láttam először a majonézes céklasalátát s azonnal eldöntöttem,hogy megcsinálom. Nem is gondoltam volna,hogy lehet ilyent is csinálni. Bár ha több receptet elolvasok,akkor rájövök ,hogy mennyi mindent el lehet készíteni,ráadásul olcsón is. Hiszen ,szegény céklák egész télen a pincében álltak a homokban. Eddig apósom dolga volt a savanyú céklasaláta elkészítése,emlékszem mindig kaptunk savanyú céklát. A tavaly ősszel már én segítettem anyósomnak kiásni,szétválogatni a kicsiket a nagyoktól, s azokat csoportosítani. Savanyú céklát meguntam kissé,így most valami különlegeset akartam,ha már a Gundel szakácskönyvemben megvan a csíki mártás receptje. Ezután az utóbbit fogom kipróbálni.
Kicsit féltem,hogy nem fog ízleni senkinek,de kellemesen csalódtam:)

Hozzávalók: 6 közepes főtt cékla, 2 db savanyított alma, savanyított csemege uborka vagy csemege kukorica konzerv, kapor só,bors. Házi majonéz, tejföl (elhagyható).

Elkészítése: A céklákat egy órán keresztül a kuktában megfőzzük,majd miután teljesen kíhűlt,meghámozzuk,vékony szeletekre vágjuk. Az uborkákat és az almát is vékony karikákra vágjuk és hozzáadjuk a céklákhoz és az apróra vágott kaprot.. Közben ez idő alatt elkészíthetjük tetszés szerint a házi majonézt amit megsózzuk és borsozzuk. Én tejfölet is tettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése