2012. március 2., péntek

Sokmagvas és fűszeres sült burgonya

Edithnél láttam a sokmagvas sült burgonyát és már a szemem is megkívánta a látványt. De mivel nem tudtam,hogy mit főzzek,de krumpli mindig van a pincében, így gondoltam egyet s nekifogtam. Az íze különleges volt, s mégsem volt az a hagyományos megszokott sült burgonya. A rózsaborssal akadt kis gond,mert a városba nem kaptam bármerre jártam, elkeseredtem, de gondoltam,hogy megkérdezem Anyósomat,hogy nincsen-e véletlenül piros borssa? A szerencs mellém szegődött,de soha nem használta. Annak ellenére,hogy szereti a különféle fűszereket.

Hozzávalók: burgonya, különböző magvak (lenmag,szezámmag,napraforgómag,tökmag), rózsabors,só,bors,petrezselyemzöld (oliva) olaj.
Én még hozzátettem morzsolt majoránnát, kakukkfűvet is.

Elkészítése: A burgonyát meghámozzuk,hasábokra vágjuk és egy tálba tesszük. Alaposan sózzuk,borsózzuk és meglocsoljuk olajjal,majd befűszerezzük,megszórjuk a különböző magvakkal és a rózsaborssal. Jól átforgatjuk ,majd sütőpapírral bélelt tepsibe borítjuk. Aláöntünk max.1dl vízet,előmelegített sütőbe 30-45 percig sütjük alufóliával, amit majd levesszük,hogy a teteje is piruljon meg.

Tapasztalat: Jó ha sütés előtt két órával,összeállítjuk a hozzávalókat, s hagyjuk pihenni,hogy az ízek összeérjenek,hogy ízletes ételt kapjunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése